Waarbij kan hypnotherapie mij helpen?

Vaak wordt ons de vraag gesteld: " Welk soort problemen kun je met hypnotherapie oplossen? " Eigenlijk kan je beter vragen, " Wat kun je niet oplossen met hypnotherapie?"  Hypnotherapie kun je op erg veel gebieden toepassen. Er zijn slechts weinig problemen waar hypnose je niet mee kan helpen en/of ondersteunen. Het werkt zeer snel (Dus geen lange trajecten!), het is ontspannen, laagdrempelig en beschikbaar voor iedereen en voor alle leeftijden. Twijfel je nog? Maak dan gewoon eens een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Dan leggen wij je uit hoe het werkt en kijken we samen of hypnotherapie bij je past.

Stoppen met roken

Wist u dat met hypnotherapie de hoogste resultaten gehaald worden als het gaat om stoppen met roken? Een verslaving als roken is in het onderbewuste vaak gekoppeld aan iets. Woorden als "gezelligheid", een rustmomentje voor mijzelf pakken, zijn veel voorkomende uitspraken.

Depressie & burn-out

Helaas weten heel veel mensen hoe het voelt om depressief en opgebrand te zijn. Om maar niet te spreken van het aantal mensen die, op dit moment, thuis zitten met de diagnose "Burn-out".

Of wel letterlijk vertaald, opgebrand!.

Hypnose bij kinderen

Door eenvoudige hypnose technieken is het mogelijk om een kind van een bepaalde angst, fobie etc af te helpen. En het mooie is, dat het kind het helemaal zelf doet. Het kind is de baas, en voelt zich na  zijn/haar overwinning nog sterker, trotser dan ooit.

Angsten & fobieën

Heel veel mensen hebben wel ergens een angst of fobie voor. Sommige zijn slechts vervelend, maar andere angsten of fobieën worden echt ervaren als een belemmering in het dagelijkse leven. En het maakt niet uit of je angst of fobie een relatief groot of klein probleem is.

Pijnbestrijding & migraine

Pijn zit in het brein.  De zenuwen sturen een signaal naar je hersenen die het omzetten en vertalen naar pijn. En pijn heeft een functie. Het laat je weten dat er iets niet goed is. Hierdoor is de beleving van iemand die een pols heeft gebroken, of een snijwond heeft veel minder belastend dan voor mensen die een chronische pijn hebben

Gewichtscontrole

Veel mensen hebben last van overgewicht. Uiteraard kan iemand last hebben van een medische aandoening die gewichtsafname veroorzaakt, maar er is ook een grote groep mensen waarvan de gewichtstoename gerelateerd is aan ( verkeerde ) voeding en of gebrek aan lichaamsbeweging

(Sport) prestaties

Vandaag de dag vinden ook steeds meer (professionele) sporters de voordelen van enkele hypnose sessies. Hypnose is uitermate geschikt om sportprestaties te verbeteren. Denk hierbij o.a. aan focus en concentratievermogen, het wegnemen van onzekerheid, de kracht en energie vinden op "piek" momenten, ontspanning en goed slapen.

Voor bedrijven

Ongeveer 40% van alle medewerkers ervaren teveel werkdruk. Het gevolg hiervan is vaak ziekte of zelfs een burn-out. Dit is een langdurig proces waarmee de medewerker lang in de ziektewet kan komen. Door gebruik te maken van een hypnose kunt u dit voorkomen. Stress gerelateerde issues zijn namelijk eenvoudig aan te pakken d.m.v. hypnose.

Groepssessies

Vanuit hypnosepraktijk Weert - Venlo organiseren wij (bijna) maandelijks een groepssessie.

Deze groepssessies vinden plaats in het Cwartier (Voormalige gemeentehuis  van Weert ).

In een mooie ruimte worden hier klassikaal de 2 meest voorkomende issues aangepakt waar men mee rondloopt. Dit  zijn STOPPEN met ROKEN en AFVALLEN.